Helg ljuva helg

Det kändes så skönt att det var fredag och helgstart igår även om veckan gått vansinnigt fort tycker jag. Och nu när Gubben och jag slutar tidigt och hela fredagseftermiddagen ihop också så känns ju helgen lyxigt lång. Sen är det en annan sak om vi gör något vettigt av tiden eller bara fredagslatar oss. Det är ju faktiskt vettigt det också, man behöver återhämta sig lite då o då. 

Ja så igår blev det Masked Singer, jag gillar verkligen det programmet även om jag inte har en aning om vem den hemliga artisten är inuti förklädnaden. Lika roligt ändå!

Idag blev det en tur med nya bilen, jag har ju knappt åkt i den ännu och vi har inte haft den länge heller. En del ärenden och lite utemat blev det för vår del. Handlade bland annat ett skydd till baksätet där så att hundarna kan åka med utan att skita ner bilen totalt. Nu hoppas jag att det vi valde kommer att vara bra också så vi slipper ångra oss och hitta annat alternativ. Lilla tik ska åka i transportbur och Mamma tik ska sitta i sele och bälte brevid henne. Ha dom båda lösa kommer inte bli annat än cirkus än så länge tror jag. Lilla tik som inte är van med bilåkande och har kräkts vid ett tillfälle tidigare får buren för att känna sig trygg och kräkas bara i den och inte på hela baksätet. OM det nu händer vill säga, vi ska börja åkträna henne lite oftare nu när vi har egen bil. Och jag ska se till att hon INTE ätit innan som den gång då hon mådde illa. Hoppas innerligt det var en engångshändelse och att hon ska trivas i bil lika bra som Mamma tik, för hon älskar att åka bil.

Tog en varsin liten skogspromenad med hundarna då vi kom hem från vår shopping- o biltur. Försöker dela på hundarna ibland så Mamma tik får sin egentid precis som förr. En valp har ju en förmåga att lägga sig i överallt och ta en väldigt massa tid och utrymme så det gäller att inte glömma vem som faktiskt bodde här först och vad hon har för behov också. Och ännu mer gäller ju det nu då hon löpt och är i sista dagarna på höglöpet, då är hon känslig vill jag lova.

Så vad blir det då resten av denna lördag? en del sällskapsspelande, gubben och jag är tokiga i att spela spel och lägga pussel. TÄNK att det fanns en sån man därute i världen väntandes på mig! Hahaha fantastiskt ju.

2 kommentarer:

  1. Här är du ju! ,-))))))) Som jag letat, har kikat lite, var har du hållit hus, jag har sökt som en galning efter din blogg, nu provade jag igen, och hittade den direkt! ,-))
    Läste att du har två hundar nu, och att det blev en levande efter sista försöket, så himla kul, klok uppfödare som lät dig ta hem din hund och valp när hon saknade dig så mycket! Ser att du skrivit två SELFIE, kanon, kul visst är det, men du ska skriva din bloggadress och sätta in den hos Klimakteriehäxan, så andra hittar till dig och kan läsa din.
    Masked singer gillar jag också, förra året gissade jag rätt några gånger, den här gången kan jag inget ,-))) men så kul!
    Grattis till ny bil och kul med två hundar, undrar lite vad lilla tik heter ,-))) har samma mailadress!
    GRATTIS till mannen också, han verkar ju väldigt bra ,-) SÅ kul att jag hittade dig! Ska sätta in din adress hos mig Ha det riktigt bra nu! STOR KRAM Primrose ,-))) Sherlock,-)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera