27 mars 2022

Kära dagbok....näe

Hej alla därute...näe

Nu ska ni få höra...näe

Nej usch så ringrostig jag är i mitt skrivande. Förr i tiden bloggade jag, skrev dikter och böcker och det bara rasslade om tangentbordet. Nu hittar jag ju knappt rätt bokstäver och får direkt hjärntorka när jag ska namnge bloggen och ett första inlägg. Förr i tiden tänkte jag inte - jag bara skrev och det blev ju bra! Hade många läsare och många bloggvänner. Men det, ja det var förr i tiden strax efter dinosaurierna dog ut. ;)

Då var då och nu är nu och mycket har hänt i livet sen dess och det är väl där nånstans det ska rulla på i bloggen igen tänker jag. Men sen den eviga frågan, ska jag ha bloggen öppen för alla, för några eller sitta här bakom en låst blogg och prata för mig själv. Ja det gör jag ju visserligen ändå - pratar för mig själv alltså. Allting blir så mycket tydligare och jag minns saker och ting lättare om jag får babbla runt för mig själv. Lite störande för omgivningen som inte alltid vet om jag pratar med dom och förväntar mig ett svar eller om det är mitt eget mummel. Men sån är jag.

Nåja jag gav bloggen namnet Majafias...tänkte Majafias hörna men jag kanske inte sitter i ett hörn, sen tänkte jag Majafias tillhåll men det låter ju som jag kommer slå till nån runt husknuten, ja sen tänkte jag Majafias ja allt möjligt. Så för att ens skapa en blogg fick det ju räcka med Majafias. Varför göra det svårt när man kan förenkla?

Majafia är alltså jag själv i allra högsta grad. Min mormor kallade mig så då jag var liten, ja när jag var stor också för den delen, faktiskt mest hela livet. Heter jag så då? nej, varken Maja eller Fia men hon sa så och jag trivdes med det. Tänker att det namnet för något gott med sig om jag använder det lite nu och då och så har också skett. En stor del av mitt liv förändrades faktiskt med hjälp av det namnet. Kanske inte namnet i sig men där jag använde det. Mer om det en annan gång.

Detta var alltså ett försök till ett första blogginlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar