Ordspråk och annat

Har jag appar på min telefon för sociala medier? ja givetvis som så många andra. Jag är inte särskilt aktiv men bläddrar runt och gillar och läser osv. Jo kanske jag är lite aktiv på Instagram om jag tänker efter, lite lagom sådär. Hur som helst så dyker det upp såna ordspråk och annat och många gånger får det mig att stanna till o känna "jaaaa precis så är det" eller "exakt vad jag också skulle vilja känna". 

Nyss när jag blippade runt dök dessa ord upp...

"Life only comes around once, so do whatever makes you happy, and be with whoever makes you smile"

...jamen så härlig va? att göra vad som gör mig glad - gör jag det då? jo men till viss del men mer kan jag göra tänker jag för som den människa jag är så kan jag väl alltid bli ännu gladare eller? tänk om det här är maxgränsen för glad i livet liksom??? nej vilken panik! gladare måste jag ju kunna bli och vara. Får väl bara göra något som gör mig mer glad helt enkelt. Även om det duger bra som det är idag också. Men varför nöja sig med en bakelse när man kan få en tårta typ...

Och sen då var med den som får dig att le, jo men det är jag ju även om det är många som inte får mig att le också. Jag skulle nog ändå behöva och vilja ha flera runt mig som ger mig det där extra stora leendet eller den där nya energin, Egentligen om jag ska vara riktigt ärlig mot mig själv så saknar jag mina allra godaste vänner, de bor så långt borta. Jag trivs absolut bra som jag har det för kontakt med mina vänner har jag ju och jag vet sannerligen vilka som finns där oavsett hur långt det går mellan stunderna då vi ses eller pratar. 

Jag har en så kallad bästis, vi har alltid haft bra och tät kontakt även i ungdomen då hon arbetade utomlands, breven rasslade in i brevlådan titt som tätt den tiden (hade ju inget internet då) och på barndomens sommarlov skickade vi brev o vykort till varann adresserade till våra sommarställen. Den bästisen betyder allt för mig, vad livet vore utan henne vet jag inte och vill inte veta. Och det bästa är att vi skrattar så otroligt gott ihop då vi pratar och ses och det ger sån himla bra ny energi flera dagar efteråt.

Sen har jag andra vänner närmare som jag ses spontant med och tar en fika, promenad eller gör nåt annat tillsammans med. De betyder också mycket och får mig att le, men gapskratten uteblir nog där för det mesta. 

Nu har jag fått kontakt med en god vän från förr igen också. En sån vän som kommit o gått under åren, nu var det nog 10 år sen vi sist sågs men allt var ändå som igår. Hon har flyttat från stan och skulle komma hit på besök hos sin familj o andra vänner under en vecka. Vi bestämde oss för att ses "åtminstone på en fika", sen insåg vi att det var lika bra att göra den fikaplaneringen till en middag eller lunch istället.... Så blev det, en lunch och en promenad faktiskt och så fick det räcka? Nej vi bokade in en eftermiddag och kväll till då andra hon skulle träffat blev sjuka. Tur i oturen hade vi. 

Nästa gång vi ses är när jag tar tåget till henne för att hälsa på en hel helg! När det blir är däremot inte bestämt. Men härligt att se fram emot!

Sen har jag en vän på internet som jag aldrig träffat men som jag pratat med i flera års tid, den vänskapen är sannerligen speciell och inget jag vill förlora. Den ger mig verkligen ny energi i varje kommentar, den ger mig tårar och den ger mig glada skratt, den ger mig kullerbyttor i tanken och den ger mig en ärlighet och ja kärlek också. Jag hoppas innerligt jag får träffa denna vän en vacker dag - eller regnig om så ska vara.

Och inte att förglömma en annan vän, en bloggvän, vi har träffats och vi har bloggat nära varann och hon har funnits på nätet hela tiden även om jag varit osynlig och tyst. Men på nåt vis så är det som med de där IRL vännerna....man tar vid där man slutade sist ändå. Helt underbart! och du vet vem du är när du läser detta min kära Sherlock. Haha.

Se så många tankar om vänskap ett ordspråk kan få fart på...eller ordspråk är väl fel ord men ord som ord.

1 kommentar:

  1. Håller på och läser ,-))) ja här är jag min käre Watson! Men du har blivit osynlig igen nu när jag HAR hittat dig! ,-))) Hoppas du inte har slutat blogga redan! Men hoppas förstås att du har det SÅ bra. KRAM KRAM Sherlock

    SvaraRadera