Sommartider hej hej

 Ja den låten var ju bra på tiden då det begav sig....jodå den håller fortfarande, ska nog ta och dra på den på min Spotify nu när jag ändå nämner den och medan jag skriver lite igen. Det var snabbt gjort och jag valde en spellista som heter nåt i stil med "sommarklassiker" för där finns låten med. 

Men sommartid eller vintertid, fram med utemöbler eller tillbaka med dom - snälla varför? Alltså jag blir så psykiskt fejktrött och sliten när jag nu vet att jag "förlorat" en timmes sömn eller en timme av mitt liv idag för att klockan skuttat fram en timme. Nej jag vill ha normaltid hela tiden, hur sjutton levde vi innan den där tidsändringen? Varför byte vi tid?! Och när vi sen ska få tillbaka den där stulna timmen mot hösten, ja då blir jag lika förvirrad igen för då blir jag psykiskt fejkövertrött för då tycker jag att jag sovit en hel timme för länge. Nej tiden gör mig förvirrad. 

Visst vore det skönt att leva utan klocka? vakna o somna när man behöver, äta då man är hungrig, stanna på jobbet så länge man orkar och vill...haha ja jisses hur skulle världen se ut då? Ta bussen som kommer när den kommer - kan ju funka för det krånglar ofta med tidtabeller ändå. Tåget skulle bli värre och flyg och båt kan bli helt galet. Haha...rolig tanke. 

Nåväl tiden är viktig märker man, tid som gått, tid som är och tid som kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar